25/8 – Mäktig natur i Serbien

Vi fick en riktigt god frukost i en nästan tom jättematsal. Sen gav vi oss av och klockan hann bli 10

Vägarna varierade, men började i slättmarksmiljö

Sen bar det av upp i bergen. Vägen slingrade sig utmed bergssidorna

Det blev fika i bilen nu och utanför. Agneta hittade småkryp att fotografera. Sen fick vi tvättat framrutan.

Det var med noga vägarbeten på vägen

När vi närmade oss blev vägen först alldeles nyasfalterade sedan bedrövligt dålig. Det visade sig att vi tog den gamla vägen upp (ca1km), och såg när vi kom fram att de visst hade byggt hela vägen fram även om allt inte blivit asfalterat ännu. Så vi tog den nya vägen tillbaka

Men vilken by som mötte oss!! Verkligen märkvärdig väg som floden skapat sig genom berget.

Det var en ansträngande brant vandring till utsiktsplatsen. Så vi fick unna oss en bit banan med nutella. Fantastiskt gott

En restaurang med fint läge fixade middagen, inte lika sent som vanligt, skönt. Maten kostade 480kr för fyra.

Sen kom vi fram till gränsen mellan Serbien och Montenegro. Först ut ur Serbien, visa alla pass och få dem stämplade. Sen in i Montenegro, visa bilens fordonspsppet och alla pass och gå dem stämplade.

10 minuter senare var vi framme vid hotellet som var jättefint. Rummet gigantiskt.