We left Menton at 9.00
Vi startade ganska tidigt. Frukost och städning och vi var klara klockan 09.00.
The high way in this part of Italy is build by tunnels and bridges
Vi letade oss upp till motorvägen och sen körde vi in i en tunnel, ut på en bro, in i nästa tunnel, ut på nästa bro.
Bridges over and under and…
Polisen körde om alla bilar och la sig främst och saktade trafiken för alldeles lite längre fram hade det hänt en motorcykelolycka. Motorvägarna i Italien är rejäla och slingrar sig längs bergväggarna och genom bergen. Den delar sig i två om så behövs.

Jag har sagt det förr – Fantastiska vyer längs motorvägarna
Switzerland is really a beautiful country
Vi passerade Italien snabbt och kom så in i Schweiz. Vilket vackert land!! Dessa enorma ber och alla vattenfall ochvilken utsikt från höjderna.
We had picnic with a view!
Vi fikade på en inte-fikaplats. Det var 29°. Utsikten var så fin och fikat var gott. 500 meter senare dök en rastplats upp. Känns det igen??
Though st Bernard tunnel
Vi körde genom st Bernardtunneln som är gratis och 6,6 km lång.
On the other side of St Bernand tunel was rein the rest of the driving
På andra sidan väntade molnen och regnet. Sen hade vi blandad regnmolnighet och mycket lägre temperatur.
Finally at the Etap hotel in Kassel. Time: 21.00 – a good sleep
Det mesta av Tyskland bjöd på regn men vägarna var fina. Klockan 21 var vi framme i Kassel och tog in på det förbokade Etap-hotellet. Verkligen fina hotell till ett billigt pris. klart bättre än det vi bodde i Frejus för tre gånger så mycket.


