Campervan till södra Frankrike
Denna sommaren har vi delat upp semestern på två tvåveckors perioder, en i juni och en i augusti. Juniresan går till Frankrike och målet är södra Franskrike och Marie och Jonas ”vinterställe” som ligger ganska nära Narbonne.
Det finns mycket att se i de trakterna, många små byar, raviner och vattenfall. Men vi vill också stanna till i Paris på vägen. Det är andra resan vi gör med campervanen och vi har förbättrat den lite mer sen förra resan.
Vi reser själva och vi hoppas på mycket vila och intressanta saker att se.
5/6 Fredag
Start 20.00 Öresundsbron < 600 kr Färja Rödby-Puttgarden bokad till 02.45, 770 kr. Tankat 462 kr
6/6 Lördag
Motorväg A1 genom Tyskland mot Belgien. Stannade i Aachen på ställplats, gratis. Tankat: € 147
7/6 Söndag
Start med promenad i Aachen. Park €2. Sen vidare till Dinant för fika med utsikt. Sen motorväg € 19.
8/6 Måndag
Inget Paris, hittade ingen parkering. Åkte till Versailles, som var stängt men hade öppen trädgård, gratis.
9/6 Tisdag
Bodde bra 2 nätter på camping ”Camping 4 vinds” för €72,1. Körde på småvägar och vägar utan avgift mot Vichy. Tankade: €100. Stannade för natten i Puy-Guillaume. Ställplats €16.
10/6 Onsdag
Körde över höjderna vid Puy-de-Dome vidare till Gorges de Tarn, följde floden. Åkte sedan ner till Bize Minervois
11/6 Torsdag
Körde till Minerve. Gick en vandring runt och i ravinen. Åkte runt olivfabrikförsäljnign och hem
12/6 Fredag
Utflykt till standen Leucate, ink middag. Hemma sent
13/6 Lördag
Bize-Minervois hela dagen
14/6 Söndag
Marknad i Saint Chinian plus fika hos andra svenskar. Resten i Bize
15/6 Måndag
Resa till Sete
16/6 Tisdag
På stranden
17/6 Onsdag
Längs floden Herauilt
18/6 Torsdag
Mer flod, sen norrut
19/6 Fredag
Största delen i Tyskland
20/6 Lördag
Kanske Tyskland, Danmark och Sverige
