21/6 Elin och Krister kom ner

We ate good breakfast at our balcony today too even if it wasn´t aloud.

Dagen började med att Berth åkte och köpte bröd, sen frukost på balkongen som man inte fick.

Then we walked 3,5 km to the old city, took 50 min.

Vi vandrade de 3,5 km från vårt hotell in till gamla stan, det tog 50 min.

We finally found the fontain we were at in 1985, but no water for the moment.

Och vi hittade fontänen som vi så länge undrat över var den fanns. Den vi såg då vi var här 1985

There were a lot of groceries sellers

Vi strövade omkring i affärer och på marknaden. Frukt och grönsaksstånden lockade.

We bought sandwich and the woman spoked swedish to us?!! Then we just laid down on the beach.

Vi köpte em macka och blev tilltalade på svenska som vi först inte förstod :^) Sen kopplade vi av på stranden en stund.

Det åker en båt utanför hela tiden som samlar upp bös i havet, och kanske maneter för det finns det inga i vattnet där vi badar.

Elin and Krister arrived at the airport at 5 pm.

Vi försökte oss på att åka buss tillbaka och det gick sådär men vi hann till flygplatsen och hämta Krister och Elin.

We took a walk with them in the old city…

Så blev den en vandring i gamla stan med dem efter att ha checkat in dem på hotellet.

and then we had lunch all together.

Vi åt god middag tillsammans allihop. Berth, Cindy och Andy

We had a very good time together – fun!

Kate, Elin och Krister

The city was crazy crowded with live music players everywhere.

Vi vandrade en ganska lång promenad efter middag och glass i ett folk fullt Nice

Ingen av oss visste men det var MYCKET folk överallt och livemusiker avlösta varandra på vår promenad genom de gamla stadsdelarna, parken och ut på strandpromenaden.

Bilarna parkerade på refuger, i ett av körfälten, där det fanns parkering och där det inte fanns – överallt!

It´s hard to be on vacation!

Det tar hårt att ha semester!

Vårt hotell i Nice, Anis Hotel, kan jag rekommendera. Det ligger 3,5 km från gamla stan så man kan gå en 50 min promenad dit vilket vi gjorde. Vi vandrade på de smala gatorna i gamla stan som mest bjöd på turistaffärer, glasstånd och diverse restauranger. Sen gick vi ner till den steniga stranden och kopplade av. Elin och Krister landade kl 16.50 så vi mötte dem på flygplatsen och körde dem till hotellet. När de lämnat av sina grejer åkte vi till stan och gick en runda på de små gatorna för att sedan möta Andy och Cindy och äta mat. Glassen tar man inte på restaurangen, den tar man någon annanstans så middagen hinner landa. Den 21 juni firar man i Nice! De unga firar musikens dag och de äldre sommarsolståndet. Jag tror minsann alla Nice invånare med omnejd plus alla turister var ute på gatorna. Livemusiker avlöste varandra om man gick en promenad. De fanns alltså överallt. Riktigt livligt, riktigt roligt! Vi lämnade Andy och Cindy som skulle åka vidare till London nästa dag.